Tuesday, February 23, 2010

Padang Besar kami datang!!!!

Destinasi utama hari nie padang besaq...apa ader ye? biasa ler tempat shopping yang sering org lain dtg klu sampai ke ujung utara nie.. Perjalanan kami seawal pukul 9.00 pagi..supaya senang dapat parking..klu boleh nak paking depan kedai kat cn..so biler sampai sana kami sama ler membantu peniaga kat c2 bukak gerai diaorg...awal pagi shopping syok ler sbb harga pun boleh dirunding...
maka kami pun bershopping ler...masuk satu kedai ke satu kedai....hasil yer aku berjaya menyumbang RM kat cn dan hasil sehelai blous n seluar yang aku rasa tak pernah jumper dan semurah kat ipoh nie (konon up to date ler )..

klu tgk kepada ahli rombongan lain, lain menyumbang lagi banyak ke ekonomi negara travel bag sorang satu dan beg pinggang...syok diorng bershopping..


shoping punyer shopping ,tekak dahaga n perut minta dilayan...kami pun pekerna ler ayak kat padang besaq..ABC dan kelapa adalah pilihan kami..dan terdengar ler plk ada org oder pulut mangga so kami pun join ler sama dgn orng 2, hasil yer 3 mangkuk pulut mangga sampai ke meja kami..



pulut mangga,air kelapa n ABC

actually pulut mangga nie , pulut yang dikukus ada kuah santan skt n ada mangga, aku rasa harumanis kot sbb manis mangga yer..aku pun merasa tak ler nanti org kata kita tak pernah rasa, tapi klu bab pulut nie aku tak berapa suker ,PIL usah tanya habis mangkuk dier ,makan plak mangkuk org lain...favorite dier..kami tak makan nasi t.ari kat cn sbb dikepala otak masing2 dah ada menu pilihan ditempat lain....


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails