Thursday, May 26, 2011

PERMATA HATIKU...............

Mengandung sudah,berpantang pun sudah...nie nak cite pasal my baby....cerita bab bersalin kan baby nie..pada 30-31/1/2011 ,aku mmg bercadang untuk cuti..tapi bukan sebab cuti nak bersalin..saje nak rehatkan diri..30/1,khamis darah dah mula keluar skt2..tapi tak sakit lagi..then g ler check kat doc swasta..doc tu buat gempak lak kata air ketuban dah sikit+baby beso..cuak sungguh..atas nasihat semua pihak maka hubby anto ler aku g dewan bersalin...check punya check baby semua o.k tapi doc tahan jugak sbb dah 3cm..

maka bermula ler cerita di wad bersalin,air selusuh +minyak selusuh usah cakap ler..semua dah minum supaya cepat kuar baby..sakit on-off ajer..malam tue aku kul 3 pagi ,tetiba aku rasa air kuar,basah katil..ruper yer air ketuban aku pecah..ini ler pengalaman pertama aku,basah lencun katil n lantai wad..ingatkan nak bersalin sangat dah tapi tak sakit ,jalan masih 3cm...

frust yer masa 2 usah ler cakap,tak sabo nak tgk bby dalam perut nie..doc buat keputusan, aku mesti bersalin dalam masa 24 jam supaya tiada jangkitan,dalam hati berdoa cepat2 le baby kuar,supaya tak ader benda bukan2 yang akan doc buat..sampai ke malam jumaat aku tak ader tanda baby nak kuar,so doc buat keputusan supaya aku diberi induce pada sok hari sabtu..

Pagi sabtu aku dah bersiap,nasib aku baik kali nie sbb hubby ader bersama since malam sebelum bersalin sbb dapat bilik 1 org..so dia ler mengiring aku ke dewan bersalin,bermula ler cerita dalam dewan bersalin,kul 7.30 pg ubat dimasukkan supaya aku sakit,so doc bagitau aku hanya akan bersalin selepas kul 12 tgh,itu teori yg depa belajar,tapi kuasa ALLAH tak siapa tahu..kul 10 lebih sakit ye makin kuat,masa tue hubby dah ader dgn aku..dier ler bagi semangat,mulut nie berkunut-kamit baca doa nabi yusuf..tapi tuhan duga lagi aku,adakah aku kuat dengan dugaan yer,denyut jantung baby bermasalah,aku riso ngan kata2 doc,klu denyut jantung baby tak o.k dan baby tak mau kuar lagi,aku harus di bedah..dengo ajer perkataan ,BEDAH,tetiba aku jadi bersemangat dan berdoa supaya baby aku kuar sekarang jugak..itu ler saat2 kecemasan aku n hubby dalam dewan bersalin tersebut..baby harus kuar sekarang gak...dengan kuasa ILAHI, aku pun rasa sakit baby nak kuar,jalan pun dah bukak..semua orag kat citu jadi kelam -kabut sebab tak jangka aku akan bersalin saat itu,masa tu ler nak pakai baju plastik..dengan 2 kali teran maka terlepas ler sudah saat2 kecemasan ,keluar ler baby..

Baby selamat keluar pada 11.34 pagi, 2/4/2011 bersamaan hari Sabtu..bersyukur aku kehadrat ilahi,kerna telah selamatkan aku n baby dari saat genting..kini baby tu telah diberi nama oleh hubby Muhammad Izz Syahir B Saherol...


Beberapa jam sebaik sahaja melihat dunia


hari kedua,masih di hospital


hari kelima berada diumah

hari kesepuluh melihat dunia....


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails