Thursday, June 16, 2011

JOURNEY OF BREASTFEEDING...

Klu ditengok pada gambar,mesti taukan apa entry aku kali nie..mesti pasal anak aku yang suka gelak nie..syahir..semalam aku dah post cerita dia kena hantar ker BS semalam..balik dari ambik dia,BS pun cerita ler..tang nak menyusu ajer yang susah sikit...syahir..syahir..

so berikutan dari itu,hari nie aku tekad nak ajar dier dier guna puting susu botol..sebelum nie bukan dier tak nak berbotol..tapi sempat ler melalak dulu n dah penat terus sedut susu botol sampai habis..so hari nie percubaan kali pertama,melalak juga dier agak lama sikit...tapi hati aku harus dikeraskan untuk kepentingan dia jgk..tapi syok tgk kalau dier sedut susu sampai habis bila dier dah mula nak menghisap..

percubaan kali ke-2, t.hari..aku ikut time dier menyusu lebih kurang 2 jam+++..dier bangun tido n main2 pastu mesti nak susu..kali nie aku rasa tak de ler lama sangat dier melalak..alhamdulilah..tapi susu plak aku buat sikit..2oz..selalunya 2.5oz..so kena ler topup DF..nie baru lena..

satu ajer yang aku kesian,klu dier tak kenyang tido yer pasti tak lena and natijah yer aku tak leh buat kerja...tak dapat ler aku buat entry..hahaha..

harap-harap percubaan kali ke-3, dier dapat sesuaikan ngan puting tu..itu puting yang baru aku beli semalam..klu tak jalan gak sebelum ke BS kena cari puting lain ler..tapi puting aku beli puting tak de ler yang mahal..harap2 sangat dier serasi dgn puting tue..Ya Allah,bantulah anakku dan permudahkanlah segala urusan kami..amin..




nota kaki:sedikit dugaan dalam dunia penyusuan..


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails