Tuesday, June 21, 2011

LEMPENG KEMBUNG N KARI IKAN


lunch aku hari nie adalah kari ikan ngan bendi,one of the faveret my son Izz Syahmi..dia klu dapat kari nie siap hirup kuah dier lagi tambah lagi kalu dier cicah roti canai nagn kari ..sampai 3 keping pun boleh..itu aku panggil dier ni anak mamak( bukan gelap pun kulit dia )..cuma ibu yer yang riso klu tersedak..kkdg ibu nie kena ikut selera anak klu nak masak..syok tengok anak 2 makan beria2...tapi kkdang ibu pun teringin terpaksa ler berkorban demi nak tengok anak2 membeso bagai JOHAN...



actually aku sebenarnya bukan masaknie ajer, aku masak ikan pekasam goreng..yang nie bukan feveret anak,tapi feverat ibunya..ikan pekasam nie ader sejarahnya nanti entry lain aku cerita..kari nie makan dengan nasi putih ngan kicap...masyukkkkkkkk ajer rasa yer..



Petang yer lak ,hasil dari aku menggugel kat blog orang aku dapat palak satu lagi resepi...LEMPENG KEMBUNG..not bad..cicah ngan kari... buat yer pun senang ..lepas nie boleh jadi menu minumpetang or pagi plak..credit buat kak maisarawani...mengikut bacaan ia adalah sejenis makanan orang jawa..mungkin ia kot..buat yer macam kita nak buat kulit karipap ajer ...try ler


lempeng kembung ngan kari

notakaki:lunch yang maveles



1 comment:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails